Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 10-01-2019 15:53:09
Winkels & Webshops

Misbruik van de kopersbescherming op ebay; een disfunctionerende ebay klantenservice; loze toezeggingen

Privé verkopers kunnen ook te maken krijgen met 'ondernemersrisico' en helaas geldt de wettelijke regeling voor koop op afstand / verkoop op afstand ook voor u en is uw standpunt van het niet wensen van retourontvangst in strijd met de wet. verder is ook nog de vraag relevant: kunt u de beschuldiging die u uit bewijzen? mogelijk is ook het goed lezen door u van artikel 7:46d van het burgerlijk wetboek zinvol (incl. jurisprudentie)

ik doel daarmee op : citaat -- dat doet ebay in de wetenschap dat ik geen retourzendingen accepteer of kan aannemen, en er bovendien geen dwingende reden is om de koop ongedaan te maken. de koper heeft namelijk een smoes gebruikt bij de redengeving van zijn claim. zijn verklaring daarbij was vals en gefingeerd.

art 7:46d is vervallen in 2014 krijg ik zojuist gemeld maar hoe dan ook geldt: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten" target="_blank">https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten  die m.i. ook van toepassing is voor privé ondernemers.

https://www.thuiswinkel.org/bedrijven/juridisch-advies/richtlijnen-consumentenrechten/nieuwe-wetgeving-koop-op-afstand" target="_blank">