Rapporteren

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft - 10-01-2019 15:53:09
Winkels & Webshops

Misbruik van de kopersbescherming op ebay; een disfunctionerende ebay klantenservice; loze toezeggingen

Privé verkopers kunnen ook te maken krijgen met 'ondernemersrisico' en helaas geldt de wettelijke regeling voor koop op afstand / verkoop op afstand ook voor u en is uw standpunt van het niet wensen van retourontvangst in strijd met de wet. verder is ook nog de vraag relevant: kunt u de beschuldiging die u uit bewijzen? mogelijk is ook het goed lezen door u van artikel 7:46d van het burgerlijk wetboek zinvol (incl. jurisprudentie)

ik doel daarmee op : citaat -- dat doet ebay in de wetenschap dat ik geen retourzendingen accepteer of kan aannemen, en er bovendien geen dwingende reden is om de koop ongedaan te maken. de koper heeft namelijk een smoes gebruikt bij de redengeving van zijn claim. zijn verklaring daarbij was vals en gefingeerd.

art 7:46d is vervallen in 2014 krijg ik zojuist gemeld maar hoe dan ook geldt: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten" target="_blank">https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten  die m.i. ook van toepassing is voor privé ondernemers.

https://www.thuiswinkel.org/bedrijven/juridisch-advies/richtlijnen-consumentenrechten/nieuwe-wetgeving-koop-op-afstand" target="_blank">