Rapporteren

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
neodutchio - 12-01-2019 21:46:22
Winkels & Webshops

Misbruik van de kopersbescherming op ebay; een disfunctionerende ebay klantenservice; loze toezeggingen

Een koper heeft recht op die 14 dagen herroepingstijd. u weigert dat en heeft dat ook laten blokkeren bij ebay. daar heeft de klant echt geen boodschap aan, deze heeft het recht te ontbinden. dat deze nu een andere weg moest bewandelen is het logische gevolg daarvan. dat u vervolgens het terug gezonden pakket weigert is dan weer uw eigen probleem.

als de eerder gegeven link klopt heeft u 53 advertenties met nieuwe artikelen. een hobby is leuk, maar hoe verklaard u dat die hoeveelheid? en hoe vreemd is het dat u niet uw eigen foto's gebruikt, maar foto's van internet? overigens is dat ook strafbaar. en dat u er niets mee zou verdienen is ook erg ongeloofwaardig. iedereen kan een hobby hebben, maar het inkopen van nieuwe spullen en het weer doorverkopen tegen dezelfde prijs.... niet geloofwaardig.

even wat informatie voor u: "er zal vooral worden gekeken naar de frequentie waarop je spullen verkoopt en of je handelt vanuit winstoogmerk.". gezien het aantal advertenties is de frequentie hoog. deze 53 stuks komen niet uit de lucht vallen. en: "want het is aannemelijk dat je voor de verkoop van zoveel artikelen 'arbeid' moet verrichten, zoals advertenties maken, telefoontjes ontvangen et cetera," zo valt te lezen op http://www.intermediair.nl/carriere/verandering/freelancen/online-ondernemen-kijk-hier-welke-belasting-je-moet-betalen?utm_referrer=https%3a%2f%2fwww.google.nl%2f" target="_blank">intermediair.

u bent professioneel bezig. dus belastingplichting, een verplichting om een administratie bij te houden en u moet zich houden aan de ondernemersrechten en dito plichten.