Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
neodutchio - 14-01-2019 13:34:53
Elektronica & TV

Youfone

U bent de zoveelste met deze klacht. u sluit een overeenkomst, zonder te weten of er niet iets aangepast is in uw huis. ieder woonhuis had gewoon een isra punt. helaas zijn veel hobbiesten aan het klussen gegaan in huis en hebben veelal dit punt weggehaald of achter het behang geplakt. echter is dit wel het punt waar de ouderwetse telefoonlijn binnenkomt en waar nog steeds mee gewerkt wordt.
als dit punt niet door de eigenaar (kpn in dit geval) gedaan wordt, of niet doorgegeven wordt, dan weten zij dus niet dat het punt niet meer aanwezig is. dus bij een postcodecheck zal altijd zichtbaar blijven dat het punt er nog is. dat is dus niet de schuld van kpn of youfone.

vergelijk het met het afsluiten van een tankpas terwijl u geen auto hebt. u gaat zelf de overeenkomst aan zonder na te gaan of het mogelijk is.

het herroepingsrecht gaat in vanaf het moment van afsluiten. dus niet als alles geleverd is. bij diensten is het ook niet zo dat u er eerst gebruik van mag gaan maken. datbis geen oplichting, maar gewoon de wet. als iedereen ergens een abonnement aan gaat en na 14 dagen weer gaat herroepen kan je dus altijd gratis internet hebben. plus de kosten die bedrijven moeten maken om alles op te sturen en weer terug te halen.

in het kort: u bent een overeenkomst aangegaan die niet mogelijk is. de fout ligt niet bij kpn of youfone, maar bij diegene die het isra punt verwijderd heeft. coulance is nog altijd een gunst en geen recht. u hebt dus nergens recht op.