Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 14-01-2019 20:30:18
Winkels & Webshops

Prijsverhoging na online bestellen

Hallo gyongy , 

de voorwaarden jumbo : 


gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
in afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.



een verkoper mag na het sluiten van de koop de prijs verhogen, maar alleen als er vooraf is aangegeven dat prijswijzigingen mogelijk zijn (of zijn voorbehouden). het gevolg is vooral dat de consument in feite de keuze heeft om óf die hogere prijs te betalen en het product te ontvangen, óf om de koop te ontbinden (schriftelijk). als de consument dus niet zelf de koop ontbindt, is de consument zelfs verplicht die hogere prijs te betalen.


als er niet in de voorwaarden of bij het product zelf iets is vermeld over mogelijke prijsverhogingen én het recht om dan te mogen ontbinden, dan kan de consument niet aan de prijsverhoging gehouden worden en zal de (web)winkel / de onderneming moeten leveren voor de prijs waarvoor het product in eerste instantie werd aangeboden. de onderneming kan die overeenkomst niet zomaar ontbinden. er is dan sprake van een zogenaamde wanprestatie. de consument heeft de koopprijs betaald en de verkoper is verplicht te leveren.'

bron radar.nl