Rapporteren

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

vg
vg1971 - 17-01-2019 07:49:39
Huishouden & Energie

Slimme meter

mijn mening is dat dit inderdaad onverstandig is. kreeg zelf ook info thuisgestuurd, met daarin de mededeling "binnenkort maken wij een afspraak". pardon??! enfin, enexis dus netjes gebeld om mij af te melden en ze dus onnodig werk te besparen. (overbodige uitnodiging, planning weer aanpassen). men trachtte mij te overreden tóch tot plaatsing over te gaan ("uw beeldvorming is gedateerd, mevrouw. alle problemen zijn opgelost") en daarna werd ik in een soort kruisverhoor gevraagd naar mijn argumenten om het niet te doen en... kreeg ik uiteindelijk nog gelijk ook. "in uw geval, zou ik het ook niet doen". dit telefoongesprek vond plaats op 21-08-2018 en op 08-12-2018 kwam in het nieuws: "uitrol slimme meter enexis valt stil door gaslek in 3 huizen" (itron, 40.000 geplaatst). dit volgde dus op het gedoe met de te korte schroefdraad. wat was ik blij dat ik mijn gevoel gevolgd had!


los nog van de pech of juist het geluk dat je kunt hebben met de meter die je krijgt, vind ik de "voordelen voor de consument" helemaal geen voordeel! ik geef mijn meterstanden juist graag zelf door! zo ervaar ik overzicht en controle. en het argument dat ik met een slimme meter kan besparen door beter verbruiksinzicht, is bij mijn lage verbruik al helemaal kul. (hetgeen ook werd toegegeven). de slimme meters zijn volgens mij m.n. in het voordeel van de netwerkbeheerders: opdat zij zicht hebben op vraag en aanbod/piektijden van verbruik. en verklaart ook dat gepush om te plaatsen. "en dan wilt u uw electrische auto opladen en dan lukt dat niet omdat iedereen dat na werktijd doet". ha ha ha: er is één electrische auto in mijn straat en ik rij niet eens auto. zonnepanelen heb ik evenmin.