Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
neodutchio - 18-01-2019 21:25:09
Winkels & Webshops

Wel betaald niets ontvangen

Bcc heeft geen glazen bol en kan dus zelf niet zien waar uw bestelling is. u hebt op vrijdag besteld en dan is een van de drukste dagen. maar als ze netjes aangeven dat het iets later wordt, waarom dan maandagochtend alweer contact opnemen? de hele dag kon geleverd worden. nu dat niet gebeurt is moet er inderdaad het een een ander uigezocht hebben. en ja, dat onderzoek duurt enkele dagen. het maakt daarbij niet uit of bcc een externe partij heeft ingeschakeld, ook al zouden ze het transport zelf doen, dan nog moet dat onderzocht worden.

gelukkig heeft u de wet achter u staan. en die geeft aan dat een bestelling binnen 30 dagen geleverd moet worden, tenzij anders overeen gekomen. u heeft een datum gehoord, 1 dag na het bestellen. dit is altijd, en ook wettelijk, een indicatieve leverdatum. deze is niet gehaald en dan kan u bcc in gebreke stellen en ze een ultimatum stellen waarin ze redelijkerwijs moeten leveren. oftewel, u moet ze dan 2 weken de tijd geven.
herroepen mag natuurlijk ook. u krijgt dan binnen de wettelijke termijn van 14 dagen uw geld terug. dus dreigen met een advocaat dat het geld z.s.m. terug moet is roepen om niets. het is natuurlijk al grote onzin om nu te roepen dat u niet besteld had als u geweten had dat het met dhl verzonden zou worden. bij elke transporteur gebeurd wel eens iets. en wat is er dan precies niet klantvriendelijk van bcc? ze willen u helpen, maar omdat dat niet op uw tempo gaat is dat slecht? omdat ze niet naar uw pijpen dansen, wat compleet irreƫel is, zijn ze niet klantvriendelijk?

gelukkig maakt u nooit een fout. en als uw leven van de aankoop af hing, was dan naar een filiaal gegaan en had daar eentje uit het schap getrokken. het word steeds erger met de consumenten die menen maar overal rechten te kunnen halen. helaas dus voor u, u moet gewoon geduld hebben.