Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 05-02-2019 20:24:27
Auto & Vervoer

Auto gekocht bij dealer, maar gaat toch aan onze neus voorbij

Nee hoor, ik heb een geheel andere mening. het kan wel zijn dat de auto is verkocht maar dat betekent wel dat de dealer in gebreke is gebleven een met u gesloten overeenkomst na te leven. naar mijn uitdrukkelijke menin betekent dat, dat de dealer moet zorg dragen voor een (bijna?) gelijkwaardig alternatrief.

het is geheel en al een probleem voor de directeur en de fout kan nooit op u worden afgeschoven.
is het een merk dealer, dien dan een klacht in bij de importeur en ook bij de bovag.

daarbij is kennelijk, zoals u het meldt aan de orde dat op het moment van het door u tekekenen van de overeenkomst de auto nog niet eens definitief verkocht was en het kennelijk daar (ook) wachten was op de financiering. het enige probleem zou zijn geweest indien de financiering niet zou zijn gelukt maar dat was in ieder geval op dat moment niet zo en er was geen aanleiding om daar aan te twijfelen.

een punt is wel dat conform de wetgevin bij het in gebreke blijven van naleven van een overeenkomst u recht heeft op schadelloosstelling maar het is uitermate lastig om aan te tonen of u financiële schade heeft en dan de hoogte daarvan. helaas geldt ook hier dat recht hebben soms iets anders is dan recht krijgen zonder dat daarvoor procedren nodig is. maar als gezegd, dien in ieder geval een klacht in bij de importeur en bij de bovag, wie niet vraagt die niet krijgt. (als variant op wie niet waagt die niet wint. zie ook de reactie van @genee m.b.t. advies vragen bij het juridisch loket.https://www.bovag.nl/hulp-bij-klachten" target="_blank"> https://www.bovag.nl/hulp-bij-klachten  en http://www.juridischloket.nl" target="_blank">www.juridischloket.nl