Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
neodutchio - 15-04-2019 15:46:08
Elektronica & TV

Garantietermijn na levering defect product

Garantie gaat inderdaad altijd in op het moment van de eerst aankoop. bij een garantiegeval heeft u recht op herstel, vervanging mits herstel goedkoper is of ontbinding. herstel is schijnbaar niet mogelijk en vervanging gaat te lang duren. dan blijft er enkel ontbinding over. dat het product straks duurder is kan de verkoper niets aan doen. schijnbaar is een nieuwe partij ingekocht die duurder is dan de vorige.

het is dus een keuze voor u om of straks meer te betalen en een nieuwe garantieperiode aan te gaan, of te wachten en 5 maanden korter garantie te hebben. overigens is wettelijk bepaald dat u er niet te eel hinder van mag ondervinden. 5 maanden zonder product is te lang in mijn ogen. bij een juridische zaak zal ontbinding nog overblijven.