Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 15-04-2019 17:47:51
Elektronica & TV

Garantietermijn na levering defect product

Volgens nederlandse en ook europese wetgeving (*en het verenigd koninkrijk is nog eu lid) is  duidelijk is  dat indien een aankoop niet voldoet u recht heeft op reparatie, als dat niet kan een nieuw gelijkwaardig en goed werkend product of als dat ook niet kan geld terug.

ik begrijp dat het zelfde product nu duurder is maar dat ontslaat gear4music dus wettelijk niet om u een adequaat exemplaat zonder bij betaling aan te bieden.

maar helaas is het verkrijgen van recht soms iets anders dan het hebben van recht omdat voor het verkrijgen mogelijk geprocedeerd moet worden.

volgens genoemde wetgeving is er geen sprake van een garantietermijn waar de verkoper zich klaarblijkelijk achter verstopt.
zie: http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html" target="_blank">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html  en eventueel ook
http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/25.html