Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
neodutchio - 15-05-2019 10:11:31
Elektronica & TV

Garantie kapotte tv vervalt door ontbreken van doos

Normaal gesproken moet de aankoop terug op de manier zoals die ook ontvangen is. mocht u verder zijn gegaan dan testen, of ontbreekt het verpakkingsmateriaal, dan bent u verantwoordelijk voor die kosten. dus, normaal gesproken, zal u bij herroeping minder geld terug krijgen omdat u de kosten moet betalen die de verkoper moet maken om de tv weer opnieuw te kunnen verkopen.

echter gaat het hier niet om herroeping, maar om een klacht. de tv is beschadigd geraakt. waar is niet belangrijk, in de eerste 6 maanden na aankoop ligt de bewijslast bij de verkoper. de verkoper moet dus gewoon zorgen voor een andere tv. dat u geen doos meer hebt is niet belangrijk. helaas is recht hebben niet hetzelfde als recht krijgen.

mocht niets werken kunt u natuurlijk altijd dezelfde tv bestellen, deze thuis neerzetten en de oude terug in de doos en herroepen.