Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sa
sariah - 19-06-2019 13:22:19
Winkels & Webshops

Onlineshopping59

wat heel veel webwinkeliers niet weten ( ik ben er zelf 1 dus ik ken de regels )
zonder herroep formulier mag je een productie binnen 14 dagen na koop ontbinden en aanmelden voor retour en terugzenden.


naast de 14 dagen aanmelden  heb je daar boven op wettelijk nog 14 dagen om het te retourneren.


dus wat deze f.a. doet en zegt druist tegen alle wettelijke regels in.
overigens mogen ze niet dreigen met beslaglegging. verwijs ze naar de wettelijke algemene voorwaarden ( deze kun je ook op webwinkelkeur vinden )
ik ga er niet vanuit dat de website lid is van webwinkelkeur, maar hieronder een opsomming van retour voorwaarden , zoals deze wettelijk horen te zijn.


 


ik zou dus de webwinkel hierop wijzen. bij een wandeling naar een rechtszaak zullen zij zeker geen gelijk krijgen.


immers de wettelijke regels gelden boven de algemene voorwaarden ( indien de webwinkelier deze naar eigen hand heeft geschreven )


 


informatie rondom garantie & retour


retourneren


je hebt het recht jouw bestelling binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te herroepen.
na herroeping heb je nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. 


gedurende deze termijn kun je datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. het is toegestaan het product uit te proberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen. daarbij kun je het product uit de verpakking halen, tenzij de verpakking een verzegeling bevat. heb je meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij je daarvoor kosten in rekening brengen.


de herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je, of een door jouw aangewezen derde anders dan de vervoerder, het product in bezit heb gekregen. als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden heb besteld, verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel heb ontvangen.


op het moment dat je met ons een regelmatige levering van producten bent overeengekomen verstrijkt de herroepingstermijn 14 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, het eerste product fysiek in bezit krijgt. om gebruik te maken van jouw herroepingsrecht verzoeken wij je de bij de bestelling geleverde brief of het modelformulier te gebruiken,


wij verzoeken je het product zoveel als mogelijk in de originele verpakking te retourneren. 


terugbetaling 


in geval van een herroeping ontvang je alle betalingen, inclusief leveringskosten voor de heenzending, zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen nadat je heb aangegeven gebruik te willen maken van het herroepingsrecht, terug. wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel waarmee je betaald heb, tenzij je een andere methode met ons afspreekt. je draagt zelf de kosten voor de retourzending. wij schatten dat deze kosten maximaal € 55,00 zullen bedragen, afhankelijk van het door jouw bestelde product.
raadpleeg voor de exacte tarieve van gewone pakketten de website van postnl of en van grotere zendingen jouw vervoerder.


om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via ( e-mail adres webwinkelier). wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

onze retourvoorwaarden



je dient zorgvuldig om te gaan met het artikel dat je retour wil sturen.
het artikel is, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking
stuur het artikel met alle geleverde toebehoren terug conform de retourinstructies die je van ons ontvangt bij het retour melden van je artikel.
wanneer een product in onredelijke staat retour is ontvangen behouden wij het recht de door hier ontstane kosten in mindering te brengen op het te crediteren bedrag.
je dient zelf de retournering te verzorgen, tenzij anders is overeengekomen.
de kosten voor de retournering zijn voor eigen rekening, tenzij anders is overeengekomen.

uitzonderingen retourneren


uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:


a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
c. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
d. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;


garantie


op producten die zijn gemaakt uit tweedehands verkregen materiaal is alleen de wettelijke garantie van toepassing. dit houdt in dat je recht heb op een goed en deugdelijk product en dat deze dient te voldoen aan de verwachtingen die jij er redelijkerwijs van mag verwachten.


klachten
het is natuurlijk vervelend als je een klacht heb over een product of onze dienstverlening, zoals je die ervaren heb. toch vragen wij je vriendelijk om jouw klacht aan ons door te geven. dit kan per e-mail , reguliere post en / of telefonisch ( wij zijn te bereiken tussen 15:00 - 17:00 ). wij zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid op te lossen.


na ontvangst van jouw klacht ontvang je van ons een bevestiging. wij zullen deze binnen 5 werkdagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte brengen,

indien een klacht niet in onderling overleg opgelost kan worden kan je je wenden tot stichting webwinkelkeur (www.webwinkelkeur.nl ), deze zal gratis bemiddelen.
mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heb je de mogelijkheid om jouw klacht te laten behandelen door de door stichting webwinkelkeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindenden zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. aan het voorleggen van een geschill aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dient te worden aan de betreffende commissie. tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het europese odr platform ( http://ec.europa.eu/odr" target="_blank">http://ec.europa.eu/odr)


 


identiteit ondernemer