Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 10-07-2019 09:35:29
Huishouden & Energie

Bel me niet register word niet nageleefd door energie maatschappijen

Helaas komt het veelvuldig voor vanuit energieleveranciers wordt gemeld dat zij er niet aan kunnen doen dat u ongevraagd wordt lastiggevallen.
dat kunnen ze wel degelijk door het eropo aanspreken van de call center bureau's die er meestal actief mee zijn en daar dan ook hun verdiensten uit hebben.
als @tijger1 al zegt is er een uitzondering als u eerder klant bent geweest bij dat bedrijf.
@marita5 gaf u al een verwijzing naar de info dat er wordet gewekt aan een nader wetsvoorstel om dit te doen stoppoen maar m.i. blijft dan ook het aspect van handhaving een lastige zaak. men zal dan wel melding moeten kunnen dioen bij een daartoe ingestelde of in te stellen organisatie.

(ook) mijn advies: meteen ophangen of als alternatief de hoorn naast de haak leggen en later nagaan of er is opgehangen. dat laatste betekent dan langere beltijdkosten voor de opbeller.

let op dat onderzoeksbureau's zoals bijv, gfk of kantar (v/h tns/nipo) u wel mogen benaderen voor niet commercieel gericht onderzoek en deelname aan zulk onderzoek zinvol kan zijn.