Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ev
evertgd - 10-07-2019 14:43:03
Auto & Vervoer

Bovag garantie??

Dan is, gezien het bedrag van 4.000 euro, waarschijnlijk de koppakking stuk. dat kan een gevolg zijn van oververhitting door een lek in het koelsysteem, maar misschien was de koppakking al stuk, toen u de auto kocht. zoiets is door een leek niet te checken bij aankoop. bij een kapotte koppakking 'lekt' uit het koelsysteem koelvloeistof via de motor weg en komt in de cilinders / de olie terecht. gevolg is, dat de auto koelvloeistof 'verbruikt'. dat lijkt mij de meest logische optie, een lek had u zelf kunnen constateren, omdat er dan een plasje koelvloeistof onder de auto ligt.  dat valt snel genoeg op. 

ik zou u adviseren: ga ik redelijk overleg met de garagist. een tijdje geleden had ik een soortgelijk probleem, ook een dure reparatie, met een net door mij gekochte (fraaie) mercedes. na telefonisch overleg werd de wagen netjes opgehaald, ik heb hem zelf na reparatie weer bij de garage opgehaald. het kostte mij een kleine bijbetaling.

dat laatste is niet geheel onredelijk. mocht het daadwerkelijk de koppakking zijn, kan de garage niet de schuld bij u leggen. u 'krijgt' daarentegen wel een gloednieuwe koppakking terug. daar wordt uw auto alleen maar beter van. dus een kleine bijbetaling van bijvoorbeeld 250 euro is alleszins redelijk. als u gaat onderhandelen met de garage kunt u dat bijvoorbeeld gebruiken om een opening te krijgen.