Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sira
sira - 31-07-2019 21:52:58
Garantie & Verzekeringen

Horloge binnen 1 maand kapot

Als ik een goed en degelijk horloge wil kopen en ook het geld er voor over heb, ga ik naar een (juwelier)horloger. met name horloger is belangrijk, zij repareren namelijk zelf. deze firma of de doorsnee juwelier besteedt alle reparaties uit. dat heeft tot gevolg dat je het horloge vaak (veel) langer kwijt bent dan bij een horloger. bovendien krijg je bij een horloger betere en vaak langere garantie, hij heeft een stenen winkel en heeft er belang bij dat de klant tevreden is èn ook weer terugkomt. webshops verkopen toch wel, zeker als er aanbiedingen getoond worden, want dat trekt de klant aan.
als voorbeeld: heb zelf 3 jaar geleden een g shock gekocht bij een grote juwelier/horloger in veenendaal. de g shock heeft standaard 3 jaar garantie, maar de horloger gaf 5 jaar garantie. begin dit jaar de batterij moeten laten vervangen (batterijen vallen nooit onder garantie), het horloge moest daarna ook op waterdichtheid (20 bar) getest worden. dit alles heeft 30-45 min geduurd. er werd mij niets gerekend, ook niet voor de batterij, "want", zei de winkel tegen mij, "u hebt 5 jaar garantie". en deze service maakt het verschil.

wat betreft die kras in uw glas, dit moet haast wel met kracht gebeurd zijn en daarom is het belangrijk dat het horloge weer op waterdichtheid getest wordt. helaas is mineraalglas niet te polijsten, uitsluitend acrylglas. informeer eens bij enkele horlogers naar de prijs van een nieuw glas en kijk ook op www.horlogeglas.nl