Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 27-08-2019 09:23:34
Elektronica & TV

Miele afzuigkap defect

Op basis van de geldende consumentenwetgeving heeft u niet zo veel rechten meer aangezien u zelf aangeeft dat het probleem zich feitelijk alk vanaf het begin dus vlak na de aankoop al voordeed. u had er toen goed aangedaan om naar de verkoper te gaan omdat de eerste 6 maanden de bewijslast bij de verkoper ligt.
volgens dezelfde wetgeving is de verkoper verantwoordelijk voor het leveren van een goed product. dat blijft die ook na een aantal jaren en in beginsel dient u dus ook bij de verkoper te zijn voor herstel. omdat de kap echter al een aantal jaren oud is en de bewijslast dat de oorzaak van het euvel nu bij u ligt hoe dan ook betekeken dat reparatie niet gratis behoeft en er rekening kan worden gehouden met afschrijving.

ook mij advies: schaf een nieuwe aan, ik zie aanbiedingen rond ca.: € 200,00.

voor relevante wetgeving zie:

www.consuwijzer.nl


www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html


www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/21.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/22.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/23.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/24.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/25.html