Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ne
neodutchio - 07-09-2019 08:34:36
Auto & Vervoer

Ik heb auto gekocht op 30 8 2019 en is kapot gegaan op 1 9 2019 heb ik dan op en

Volgens de wet hebt u recht op reparatie of vervanging. echter, als de kosten van een nieuwe auto niet opweegt tegen de reparatiekosten, dan hebt u geen recht op een nieuwe. eerst zal de verkoper moeten nagaan wat er aan de hand is. stel dat de accupolen los zitten (wil nog wel eens gebeuren met een nieuwe auto), dan krijgt u natuurlijk geen andere auto. dan worden de 2 moertjes gewoon aangedraaid.

als u een tweedehandse auto gekocht hebt is het maar de vraag wat er aan de hand is. zaken die horen bij de leeftijd en kilometerstand moet u voor lief nemen. stel dat elke 100.000km een riem vervangen moet worden en u koopt deze auto met 99.999km, dan moet de riem dus vervangen worden. een beetje dealer verkoopt dat met nieuwe, maar dat hoeft niet. als u toch gaat rijden met de oude en deze knapt, dan is dat voor uw rekening.

beter is om iets meer informatie te geven over het hoe en wat. nu is het gissen naar wat u gekocht hebt en wat er aan de hand is.