Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 07-09-2019 09:56:00
Auto & Vervoer

Ik heb auto gekocht op 30 8 2019 en is kapot gegaan op 1 9 2019 heb ik dan op en

U heeft niet zonder meer recht op een nieuwe.
ten eerste is het niet duidelijk of u een echt nieuwe auto heeft gekocht of een occasion.
in beide gevallen geldt hoe dan ook dat u recht heeft, volgens de consumentenwetgeving op een product dat voldoet aan de daaraan normaliter te stellen eisen. is er vervolgens sprake van een mankement, dat dient de verkoper te repareren en eerst als reparatie helemaal niet kan, dan heeft u recht op een vervangend gelijkwaardig product dus in dit geval een gelijkwaardige auto.

bij occasion aankoop bij een dealer zoals u noemt is er normaliter sprake van bovag garantie en zijn hoe dan ook de daarin gestelde voorwaarden van toepassing.
een adder kan zijn, lijkt mij niet aan de orde bij pouw, dat u de garantie heeft afgekocht d.m.v. een lagere aankoopprijs bij een oudere occasion.

zie ook https://www.pouw.nl/contact" target="_blank">https://www.pouw.nl/contact