Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

sw
swat1500 - 09-09-2019 18:35:24
Auto & Vervoer

Ford nederland service laat te wensen over.

U stelt uw vraag als ondernemer en dan bent u op de verkeerd site.
u heeft de auto kennelijk ook als ondernemer gekocht en niet als consument. de gewone garantieregels die voor consumenten van toepassing zijn, zijn niet automatisch van toepassing op ondernemers.
u heeft natuurlijk wel recht op de fabrieksgarantie. u mag dus verwachten dat, als de auto normaal is gebruikt, er kosteloos herstel is. u heeft niet automatisch recht op directe vervanging van de auto.
is de auto door de betreffende dealer omgebouwd tot lesauto? wist de dealer ook voor welk doel u de auto ging gebruiken.
als ondernemer moet u zelf rekening houden met omstandigheden die de bedrijfsvoering kunnen verstoren en daar op voorhand maatregelen voor treffen. u kunt m.i. niet verwachten dat de leverancier van de auto u daarin moet voorzien, tenzij daar natuurlijk vooraf afspraken over zijn gemaakt.
u kunt zich wenden tot een forum voor ondernemers zoals higherlevel.