Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Sgdv
Sgdv - 11-09-2019 19:10:21
Winkels & Webshops

Pakket niet ontvangen, geen reactie van the store woerden en geblokkeerd op fb

Geachte heer en/of mevrouw,
 
op 22 mei 2018 heb ik bij u een bestelling geplaatst met ordernummer.... u geeft aan dat het pakket op 24 mei 2018 is afgeleverd zonder handtekening voor ontvangst. 
 
ik heb u in juni de eerste keer gemeld dat ik deze bestelling nooit heb mogen ontvangen daarna nog meerdere keren. u weigert hier gehoor aan te geven en verplicht mij om het bedrag van €59,87 te betalen. u zou op 12 juli 2018 hierover contact opnemen met de vervoerder om dit op te lossen. op 20 augustus geeft u aan dat u niets meer voor mij kunt betekenen omdat de bestelling ruim een jaar geleden is geplaatst. tevens geeft u op diezelfde dag in hetzelfde gesprek aan dat wanneer er uit een nieuw onderzoek komt dat het 100% is afgeleverd u niks kan doen. hierna is reactie vanuit uw kant uitgebleven en heb u meerdere malen proberen te benaderen. echter heeft u mij geblokkeerd op facebook en telefoon en blijft ook reactie op de eerder verstuurde e-mails uit. dit geeft al aan dat u niet kunt bewijzen dat het pakket is afgeleverd.
 
ik heb hier om juridisch advies ingewonnen en wil u een laatste kans geven om dit geschil zonder juridische hulp op te lossen. ik verwijs hierbij dan ook naar artikel 7:11 van het burgelijk wetboek. als verkoper ligt het risico van verzending bij u. dit betekent dat u als verkoper zal moeten bewijzen dat het pakket door de klant in ontvangst is genomen. alleen een verklaring van de vervoerder (bijv. een track & trace-code) is onvoldoende om te bewijzen dat het pakket door de klant is ontvangen. 
 
daar er niet is getekend voor ontvangst en ik kan bewijzen dat ik op de bewuste dag niet thuis was, ga ik er vanuit dat u er binnen 14 dagen voor zorgt dat de factuur wordt geseponeerd. mocht dit niet het geval zijn en blijft reactie aan uw kant opnieuw uit ben ik genoodzaakt hier verdere stappen in te ondernemen. gezien de eerdere uitspraken bij gelijksoortige zaken welke altijd in het voordeel van de consument zijn geweest, zijn ik en mijn juridisch adviseur er zeker van dat wij deze zaak winnen. in dat geval zullen de juridische kosten welke gemaakt moeten worden om dit op te lossen voor uw rekening komen. 
 
in afwachting van uw reactie verblijf ik.
 
hoogachtend, 
-------------------

geachte heer en of mevrouw, graag herinner ik er u aan dat de gestelde termijn van 14 dagen bijna verstreken zijn. graag ontvangen wij het bewijs van aflevering en wanneer u deze niet kan overleggen het bericht dat de desbetreffende rekening is geseponeerd. hoogachtend, 
------------
toevallig vandaag wel een reactie ontvangen:
reactie van the store:

goedemorgen simone, 
hierbij het afleverbewijs: https://jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace/3sdmgu181210249/nl/

(op de t&t ontbreekt nu even de postcode)


mijn reactie:
goedemorgen, helaas ontbreekt hierop de handtekening en kunnen jullie hiermee niet wettelijk aantonen dat ik deze heb ontvangen. daarbij geef ik nogmaals aan dat dit pakket niet bij ons afgeleverd is. graag zie ik per ommegaande het bewijs tegemoet dat er is getekend voor ontvangst of de bevestiging dat jullie de rekening hebben geseponeerd bij afterpay. ik verwijs dan nogmaals naar artikel 7:11 van het burgelijk wetboek. tevens hebben wij alle correspondentie doorgestuurd naar afterpay en de jurist. en het zou jullie sieren als jullie mijn zus zouden deblokkeren op facebook. met het blokkeren van mijn zus geven jullie enkel aan dat jullie het niet bij het rechte eind hebben. graag vandaag nog reactie, dit moet afgelopen zijn!

reactie the store 


als je wilt dat het pakketje word afgeleverd met een handtekening dan dien je hiervoor te kiezen en te betalen bij het bestellen, dit is in dit geval niet gebeurd dus word hij zonder handtekening afgeleverd. wij zullen van het feit uit moeten gaan dat het pakketje is afgeleverd op adres zoals de track en trace code aan geeft.

mijn reactie:
u bent de verzender en bent hier verantwoordelijk voor. nogmaals verwijs ik naar het burgelijk wetboek. het burgelijk wetboek staat boven jullie eigen voorwaarden. het pakket is niet ontvangen en dit is direct gemeld. ik eis dan ook dat jullie dit per direct recht gaan zetten. ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen dat wij jullie (potentieel) klantenbestand moeten gaan waarschuwen voor jullie oplichtings praktijken en dat dit voor moet komen. er zijn hier eerder rechtzaken over geweest en mocht het zo ver komen zullen wij winnen want het bewijs wat jullie nu sturen is niet rechtsgeldig. triest dat jullie zo doen over zo'n klein bedrag. ik verwacht vandaag nog een reactie dat de factuur geseponeerd is.
daarbij wordt de aangegeven optie niet aangeboden dit is overigens ook nog nagekeken met een medewerker van afterpay


reactie the store (is bijna hilarisch)

wij zullen niets crediteren daar het pakketje afgeleverd is. fijne dag!