Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 22-09-2019 09:48:20
Winkels & Webshops

Grandado weigert een trimmer terug te nemen omdat ik hem heb uitgeprobeerd

Aanvullend op de al gegeven antwoorden: volgens de wet en regelgeving bent u gerechtigd om zonder enige reden iets dat u besteld heeft terug te zenden. 
dan is er ook nog wetgeving (bw 7 art 17 en verder) en zie ook http://www.consuwijzer.nl" target="_blank">www.consuwijzer.nl dat indien een product niet voldoet u recht heeft oop reparatie (als dat zinvol is en of een nieuw vervangend product. als de verkoper grandado daar niet aan voldoet is er feitelijk maar één manier om alsnog uw recht te verkrijfgen en dat is een civiele vordering instellen en daarmee een civiele procedure te starten. om enig recht te hebben is het hoe dan ook noodzakelijk dat u de trimmer wel degelijk terugzend aan grandado maar dan is hoe dan ook al de vraag of die terugzending dan gratis kan en het hoe dan ook zinvol is om dan verzekerd retour te zenden opdat er niet kan worden gemeld 'dat het niet werd ontvangen'. 

tja, dat kan maar dat zal naar mijn mening ook betekeken dat dat ten eerste kostbaar zal zijn en ik ook zeer grote twijfel heb of het wel tot resultaat leidt. zij zijn niet aangesloten bij een webwinkel keurmerk en u kunt daar dus niet terecht.

ergo: mijn advies is neem uw verlies en kijk in het vervolg goed uit waar u dit soort zaken koopt, hier is duidelijk sprake van goedkoop is duurkoop.