Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Gr
Grunn1 - 10-10-2019 10:32:41
Auto & Vervoer

Ford focus 1.0 ecoboost welke erg trilt door cilinderuitschakeling. oplossing?

U moet bij de dealer zijn want daar heeft u uw auto gekocht.

o.t.
al die nieuwe kleine zogenaamd zuinige motoren hebben veel nadelen en is bijna bij elk merk hetzelfde. met name uitschakelbare cilinders en 3 cilinder motoren hebben hier problemen mee. een motor (cilinder) maakt normaal gesproken 4 slagen ( inlaat, compressie, ontbranding en uitlaat slag) en bij 4 cilinders is dat dus keurig om de beurt. bij een 3 cilinder gaat dat dus niet op en ook niet als bij een 4 cilinder er 1 wordt uitgeschakeld en zal de motor dus onregelmatiger gaan lopen en kan trillingen veroorzaken. ford heeft dit niet goed opgelost en daardoor trilt je auto zodra er 1 cilinder is uitgeschakeld.
die kleine motoren maken ook veel meer toeren en bij veel merken is het al bekend dat deze motoren minder lang meegaan.
ach alles voor het milleu he maar je moet dan wel langzamer gaan rijden anders moeten die kleine motoren teveel toeren maken en verbruiken ze meer dan grotere motoren.