Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bu
bubbleblower - 12-02-2020 18:33:54
Huishouden & Energie

Verandervanenergie.nl/kassa-vara/ aanbiedingsprijs klopt niet deel 2

@tijger1

als bedrijven als vandebron of essent te hoge beheerkosten in rekening brengen krijg je die nooit meer terug, ook niet via de geschillencommissie.
dat kun je hier lezen: https://www.liander.nl/consument/aansluitingen/tarieven/standaardjaarverbruik?ref=10195:

ik val met mijn sjv in een lagere tariefgroep, wordt dit nu met terugwerkende kracht verrekend?


nee, er vindt geen verrekening plaats met terugwerkende kracht, of het tarief nu te hoog of te laag is geweest.

terwijl essent je probeert wijs te maken:

de netbeheerder is verantwoordelijk voor correctie en compensatie op netbeheerkosten.


kortom, te veel betaalde netbeheerkosten krijg je nooit meer terug en als je minder dan 500 m³ verbruikt zul je bij essent altijd te veel betalen.

dat rekenvoorbeeld op die pagina is interessant, voor je het weet kom je in een hoger capaciteitstarief doordat ze je sjv gaan corrigeren en zoals je ook kunt lezen kan die vervolgens niet aangepast worden naar je werkelijke verbruik. dus het is mogelijk dat je b.v. 3600 m³ verbruikt maar toch voor een verbruik van meer dan 4000 m³ moet betalen, dus € 113,33 te veel. al zou dat een bescheiden 5% van hun klanten overkomen levert ze dat 15,8 miljoen per jaar op.
ook liander komt voort uit (conti)nuon.

met liander lig ik al een tijdje in de clinch, ik wil graag dat ze bij een controle binnenkort de meterstanden opnemen, maar dat weigeren ze. ze zeggen:

https://twitter.com/liandernl" target="_blank" data-focusable="true">







https://twitter.com/liandernl" target="_blank" data-focusable="true">het doorgeven van de meterstanden valt niet onder onze verantwoordelijkheid. deze standen dient de bewoner/eigenaar zelf door te geven aan de energieleverancier. wij kunnen hierin dus niet voor een officieel bewijs zorgen.

en;

wij zijn niet verantwoordelijk voor het opnemen van de meterstanden. dit doen wij echter voor onze eigen administratie en om te bekijken of de aansluiting nog goed functioneert. wij mogen de opgenomen standen vanuit hier ook niet communiceren. dit is vastgelegd in de marktafspraken. wij kunnen boetes krijgen wanneer wij dit wel doen. het is de taak van de energieleverancier om de meterstanden bij de bewoner op te vragen.

terwijl vandebron al jaren weigert de meterstanden op te vragen dan wel te accepteren en keer op keer beweert:

het fysiek opnemen van de meterstanden is een taak van de netbeheerder.


ik word niet goed van al die oplichters en hun fans op dit forum, die dit allemaal mede mogelijk maken.