Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

di
diemenees - 01-03-2020 06:16:44
Vakantie & Reizen

Moet opodo hierin zijn verantwoordelijkheid nemen?

O-po-do is een van oorsprong duits bedrijf dat inmiddels gewoon een poot is van de vele, vele ala skyscanner/momondo actieve ticketbookers. ik weet zo gauw niet meer welke, doet er ook niet veel toe. het staat tenminste in de zelf als zeer slecht bekend vanwege de beroerde service als er wat misgaat en je niet bergen extra hebt betaald als preferred customer met ontzag.
als je eenmaal je ticket met pnr (zoals bekend zijn er al jaren geen paper tickets meer, maar electronic) binnen hebt contacteer je zelf ae-mx en vraagt om een omboeking op een wat eerdere flite naar jfk. check eerst of dat mogelijk al online kan. dat zal wel bijbetalen/ophoesten worden.
zelf transfer betekend in dit geval dat je luggage niet wordt doorgelabeld en dat je zelf op jfk opnw moet insjekken, dat zal wel in een andere terminal zijn en je moet dus ook je rucksack daarheen meetransporteren en uiteraard-voor de volledigheid, dat je dus een geldige esta dient te hebben omdat je nu eenmaal wat uurkes in die usa verblijft als potentiele terrorist. er staan bij de andere reacties nogal wat totaal onzinnige hierover. de usa doet dus niet aan airside transit zonder controles zoals elke andere airport wel doet.
overigens scheelt het al als je op de heenvlucht (uiterlijk dacht ik 6 mnd hiervoor) ook via de us bent gereisd, dat verkort die beul-achtige afgesnauwde ondervraging. volgens de official norms die ik nog ken is voor jfk voor inter-terminal transit 2 uur het min. klopt dat dit in de praktijk als alles goed loopt al erg krap is en bij wat tegenslag meteen niet meer haalbaar. maar ben alweer tijdje uit dat (rot)vak en kan best veranderd zijn.
nog maar weer eens: dat komt er nou van als iedereen maar zelf denkt wel reisagent te kunnen spelen. die ziet meteen aan de airlinecodes dat er meer aan de hand moet zijn. overigens zijn er vele andere dito bookingssites die dit type info wel duidleijk aangeven bij de 1e keus van which flite. goedkoop betekent altijd duurkoop in de praktijk-overigens kan dat net zo goed een enorm lange transit zijn van bvb 21,5 uur. das bvb heel leuk op mockba waar je dan opgesloten zit in een russische imitatie gevangenis voor kapitalistiki.