Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

diumenge
diumenge - 29-03-2020 15:27:46
Geldzaken & Recht

Ing en instant payment

Lees dit even door anders: https://www.ing.nl/particulier/betalen/geld-overmaken/instant-payments/index.html" target="_blank">https://www.ing.nl/particulier/betalen/geld-overmaken/instant-payments/index.html

daar staat o.a.:


in de volgende gevallen wordt een betaling niet als instant payment verwerkt:



de bank van de begunstigde neemt niet deel aan instant payments
de rekening van de begunstigde heeft een actieve overstapservice naar een bank die niet deelneemt aan instant payments
er is een technische verstoring of er vindt onderhoud plaats bij één van de betrokken banken waardoor instant payments niet mogelijk zijn.
geplande opdrachten (periodiek of eenmalig geagendeerd)
zogenaamde verzamelbetalingen (ook wel batchbetalingen genoemd) zoals salaris, toeslagen en uitkeringen worden door de deelnemende banken nog niet als instant payment verwerkt.


wanneer je een overschrijving doet met mijn ing of met de mobiel bankieren app zie je na het invullen van bedrag en begunstigde rekening op het scherm of we de overschrijving 'direct' uitvoeren (als instant payment) of 'binnen een werkdag' (als reguliere europese overschrijving). wanneer een verstuurde instant payment niet lukt dan melden we dat als volgt:

foutmelding op scherm, en/of;
inbox bericht en/of;
retourboeking (afschrijving en direct daarna een bijschrijving onder vermelding van afkeurreden").

wanneer een bepaalde overschrijving mislukt als instant payment met als reden "direct overmaken lukt niet" of "time-out", dan kan deze middels de knop 'probeer opnieuw' alsnog als reguliere euro overschrijving worden verstuurd met een verwerkingstijd van (maximaal) 1 werkdag. controleer eerst het bij- en afschrijvingen overzicht om zeker te zijn of het bedrag niet is afgeschreven of retour is geboekt.