Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 20-05-2020 15:10:13
Huishouden & Energie

Mag gordijnen.nl zich verschuilen achter de fabrikant?

U heeft inderdaad niets te maken met de fabrikant maar ... met de oplossing die zij bieden is op zich niets mits als u de voor consumentenverkoop geldende wetgeving volgt. bij een gebrek is de verkoper verplicht om zorg te dragen voor reparatie en als dat niet kan vervanging of geld terug. dat men zich dus voor de oplossing richt tot de fabrikant is niet in strijd met de wetgeving mits er daarna wel een voor u aanvaardbare oplossing komt.
zie: in aanvulling op de al gegeven reactie: dit zijn de verplichtingen van de verkoper op basis van de wetgeving: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten" target="_blank">https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten en zie ook deze: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn" target="_blank">https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn  voor de integrale wetteksten in deze: http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html  en eventueel ook:


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/21.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/22.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/23.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/24.html


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/25.html" target="_blank">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/25.html en zie de al gegeven reactie m.b.t. uw rechten m.b.t. koop op afstand en waar u terecht kunt met klachten over een webwinkel. ik herhaal wel dat de verkoper zich voor een oplossing best mag richten tot hun leverancier, mits er een aanvaardbare oplossing komt. daar is de verkoper voor verantwoordelijk. gelet op uw eerdere reactie op het eerste antwoord: wijs de verkoper op de wetgever en/of dien een klacht in als al aangegeven in de verwijzing die @marita5 gaf..