Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Draairichting autoband

Er zijn 3 groepen banden;

1  insite/ outsite, dat is vooral dat  het water vaak naar binnen word afgevoerd zodat je veilig over de stoep kunt lopen.
voor/achter wissel is geen probleem,   links rechts  na  vele km zijn de koordlagen gezet en plotseling  andersom  draaien kan  vreemde stuurgedrag veroorzaken.   het mag wel maar liever nooit doen uit ervaring.

2  draairichting;  daar staat een pijl op  en die mag je nooit  wisselen links rechts omdat die koordlagen op draairichting gemaakt zijn.

3  geen enkele melding,  komen steeds minder voor en vaak bij goedkope cover banden...
bij vreemd stuurgedrag is dan  links/ rechts  wissel soms een oplossing,  maar liever  echte kopen.

omdat we pas na stuksnijden band kunnen zien hoe de koordlagen  gekruist  zitten en aantal lagen  is het  advies, nooit links / rechts wisselen  een ter voorkomen lostrekkende  koordlagen  uit ervaring.   de reserve band  is vaak  de minst slechte van de 2 of 4 bij een wissel en die  kun je daarom het beste achter doen, dus bij  lekke voorband  2x  wisselen!
met zoveel merken en nog  zomer, winter en 4 seizoenen en sommige nog tussen soorten en oude en nieuwe  types...

de band bestaat niet meer in de chaos van merken, en enkele huismerken komen soms van verschillende  fabrieken/merken die  dan enkele maten gemaakt hebben en soms nog wisselen....
voor het cuppen  kun je het beste een  plaatselijke/ regionale  vaco banden service  raadplegen die meer weten als de gewone handelaren...