Rapporteren
Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.
Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.
Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:
Draairichting autoband
Er zijn 3 groepen banden;
1 insite/ outsite, dat is vooral dat het water vaak naar binnen word afgevoerd zodat je veilig over de stoep kunt lopen.
voor/achter wissel is geen probleem, links rechts na vele km zijn de koordlagen gezet en plotseling andersom draaien kan vreemde stuurgedrag veroorzaken. het mag wel maar liever nooit doen uit ervaring.
2 draairichting; daar staat een pijl op en die mag je nooit wisselen links rechts omdat die koordlagen op draairichting gemaakt zijn.
3 geen enkele melding, komen steeds minder voor en vaak bij goedkope cover banden...
bij vreemd stuurgedrag is dan links/ rechts wissel soms een oplossing, maar liever echte kopen.
omdat we pas na stuksnijden band kunnen zien hoe de koordlagen gekruist zitten en aantal lagen is het advies, nooit links / rechts wisselen een ter voorkomen lostrekkende koordlagen uit ervaring. de reserve band is vaak de minst slechte van de 2 of 4 bij een wissel en die kun je daarom het beste achter doen, dus bij lekke voorband 2x wisselen!
met zoveel merken en nog zomer, winter en 4 seizoenen en sommige nog tussen soorten en oude en nieuwe types...
de band bestaat niet meer in de chaos van merken, en enkele huismerken komen soms van verschillende fabrieken/merken die dan enkele maten gemaakt hebben en soms nog wisselen....
voor het cuppen kun je het beste een plaatselijke/ regionale vaco banden service raadplegen die meer weten als de gewone handelaren...