Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mi
miennaamishaaz - 01-05-2021 18:40:45
Winkels & Webshops

Winkel accepteert geen retouren omdat ze geen webwinkel zijn.

Dus de winkel heeft wel een website waar je spullen kan kopen?
deze wel thuis laat bezorgen. 
maar ze accepteren geen retouren omdat ze geen online winkel zijn?

dit is een klasiek gevalletje van het overtreden van de wet koop op afstand.
--------
indien je het product alleen kan afhalen in de winkel en niet thuis kan laten bezorgen zouden er iets andere regels moeten gelden.


om uw vraag te beantwoorden:
nee dit mag niet.

als u er iets hebt gekocht, en de winkel wil het retour niet accepteren kunt u het beste contact opnemen met het acm

-----------------
daarnaast overtreed die winkel de volgende regels
waarbij ze:
1 geen kvk op de site vermelden
2 geen duidelijkheid over de wettelijke bedenktermijn
3 geen duidelijke informatie over garantie termijn.
4 geen duidelijkheid over het bestel-process
5 geen tot weinig duidelijkheid over het aanbod/prijs
6 weinig duidelijkheid over het betalings-process {alleen factuur mogelijk, van wat ik kan zien}

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/verkopen-aan-consumenten/checklist-verkoop-via-internet" target="_blank">https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/verkopen-aan-consumenten/checklist-verkoop-via-internet