Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Donuts
Donuts - 04-05-2021 09:12:51
Geldzaken & Recht

Contract opgedrongen

Het 1e wat je (ook) als ondernemer moet leren, is dergelijke telefoontjes meteen afkappen. nee, geen belangstelling, goedemiddag. verbinding verbreken. als je dat niet leert, ga je waarschijnlijk nog heel wat meer contracten afsluiten die je eigenlijk niet wilt.

verder is het bel-me-niet-register in eerste instantie bestemd voor consumenten (maar ook voor eenmanszaken, zzp'ers, maar bijv. weer niet voor b.v.'s) en bovendien houdt het bestaan van dit register binnenkort op (1-7-2021). het verwerken van je inschrijving duurt ook een paar weken, dus al die tijd kun je door allerlei bedrijven gebeld worden met fantastische aanbiedingen.


verwerking inschrijving
de inschrijving in het bel-me-niet register kan maximaal twee weken duren. ook mogen bedrijven een belbestand vier weken lang gebruiken. daarna moeten telefoontjes dus definitief stoppen. krijgt u vanaf zes weken na uw inschrijving nog telefoontjes, dan kunt u een klacht indienen.
bent u consument? kijk voor meer informatie hierover op de website van acm consuwijzer, www.consuwijzer.nl. het indienen van een klacht kan via de volgende link: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer.
heeft u een eenmanszaak, vof of maatschap? dien dan een klacht in bij de autoriteit consument en markt, www.acm.nl.