Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

JW1964
JW1964 - 06-05-2021 20:46:16
Winkels & Webshops

Winkel accepteert geen retouren omdat ze geen webwinkel zijn.

Beste kramer1974,



als je iets in een winkel hebt gekocht is het wettelijk gezien zo: koop is koop. ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er samen uit kunt komen als je spijt hebt van een aankoop. als je je aankoop online, telefonisch of aan de deur hebt gedaan geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.






goed om te weten.
aankoop in de winkel

als je een product koopt in een winkel, dan heb je geen bedenktijd achteraf. je kunt alleen van de koopovereenkomst af als de verkoper daarmee akkoord gaat. sommige verkopers bieden de mogelijkheid om onder bepaalde voorwaarden (het product moet ongebruikt en onbeschadigd zijn) de koopovereenkomst achteraf te annuleren.


ruilen of retourneren is geen recht maar een extra service, waarvoor voorwaarden kunnen gelden. let goed op deze voorwaarden. voorbeelden kunnen zijn:



binnen 7 dagen ruilen
annuleringskosten betalen
een tegoedbon accepteren

bij een https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/verkoper-legt-de-schuld-bij-jou" target="_blank">kapot (ondeugdelijk) product is er geen sprake van spijt van je aankoop. de verkoper mag je dan niet afschepen met een tegoedbon.

bron: consumentenbond