Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 07-06-2021 23:39:12
Garantie & Verzekeringen

Gekocht equipe zadel.

@m.ten elsen , 
















welke stappen kan ik nemen?

bent u niet tevreden over het werk van de ondernemer? of vindt u dat hij zich niet aan de afspraken heeft gehouden? dan kunt u de volgende stappen nemen:





verzamel zo veel mogelijk bewijs

als u zegt dat de ondernemer zijn werk niet goed heeft gedaan, moet u dat wel kunnen bewijzen. bewaar daarom alles wat met het werk te maken heeft, zoals offertes, mails en andere berichten. zijn de gebreken duidelijk zichtbaar? leg ze dan vast op foto’s of video-opnames. en neem eventueel telefoongesprekken op.


schrijf de ondernemer een brief of e-mail

beschrijf daarin wat uw klachten zijn en vraag de ondernemer om deze op te lossen. geef hem hiervoor een https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-is-redelijk" target="_blank">redelijke termijn. stuur eventueel foto’s mee ter onderbouwing van uw klacht. ook kunt u aangeven dat u de overeenkomst gaat ontbinden als de ondernemer niet aan uw verzoek voldoet. gebruik onze voorbeeldbrief:



https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-verzoek-tot-herstellen-van-niet-goed-uitgevoerd-werk" target="_blank">voorbeeldbrief - klacht aan dienstverlener

reageert uw dienstverlener niet op uw brief? dan kunt u hem er nog een keer aan herinneren dat hij zijn fout moet herstellen. gebruik onze voorbeeldbrief:



https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-laatste-kans-voor-herstellen-niet-goed-uitgevoerd-werk" target="_blank">voorbeeldbrief - aanmaning herstelverzoek door dienstverlener of aannemer


let op

soms kunt u de overeenkomst ook direct ontbinden. dit kunt u doen:



als u met de ondernemer hebt afgesproken dat de werkzaamheden op een bepaalde datum uitgevoerd moeten zijn; en
als het echt niet mogelijk is om de ondernemer nog een nieuwe kans te bieden.

u kunt stap 2, 3 en 4 dan overslaan en direct een ontbindingsbrief sturen. maak hierin duidelijk waarom u de overeenkomst meteen ontbindt en waarom u de ondernemer geen tweede kans meer geeft. u moet dit wel goed onderbouwen.



vraag advies aan een deskundige

is de ondernemer het niet eens met uw klacht? of twijfelt u of hij zijn werk goed heeft gedaan? dan kunt u een deskundige om advies vragen. overleg hierover met de ondernemer. u kunt dan afspreken dat degene die ongelijk krijgt, de rekening van de deskundige betaalt.


betaal (een deel van) de rekening niet

wil de ondernemer de klacht niet oplossen? betaal dan een deel van de rekening niet. vertel de ondernemer dat u dat deel pas betaalt als hij uw klacht heeft opgelost. en bevestig dit in een brief of e-mail.



https://www.consuwijzer.nl/rekeningen-en-incassoprocedures/niet-eens-met-de-rekening-wat-nu" target="_blank">ik ben het niet eens met de rekening. wat nu?

beëindig de overeenkomst

wil de ondernemer de klacht nog niet oplossen? dan kunt u de overeenkomst geheel of gedeeltelijk beëindigen. dit wordt ‘ontbinden’ genoemd. u betaalt dan alleen voor het werk dat wel goed is gedaan. de ondernemer hoeft geen werk meer voor u te doen. hij mag wel zijn materialen terugvragen. heeft u al (een deel) vooruit betaald? dan kunt u dat geld terugvragen. 



https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/opzeggen-stoppen-annuleren/overeenkomst-dienstverlener-opzeggen#overeenkomst-ontbinden" target="_blank">een overeenkomst met een dienstverlener opzeggen

vraag eventueel een schadevergoeding

hebt u schade opgelopen doordat de ondernemer zijn werk niet goed heeft gedaan? dan kunt u soms een schadevergoeding eisen. u kunt bijvoorbeeld de extra kosten terugvragen die u moet maken om de schade door iemand anders te laten herstellen.












komt u er samen niet uit?

dan kunt u op een andere manier https://www.consuwijzer.nl/uw-recht-halen" target="_blank">uw recht halen. en u kunt het probleem https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer" target="_blank">bij ons melden. acm consuwijzer is het consumentenloket van de autoriteit consument & markt (acm). uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. en waar wij iets aan moeten doen.





https://www.consuwijzer.nl/uw-recht-halen" target="_blank">uw recht halen
https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer" target="_blank">melden bij acm consuwijzer