Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

No
Nobnob - 06-10-2021 11:55:36
Vakantie & Reizen

Mag hotel mijn reservering overzetten naar een ander hotel?

Wij hebben dit bij booking.com ook een keer bij de hand gehad. booking.com is niets meer of minder dan een schakel tussen de hotelzoekers en de hotels. het hotel geeft door aan hen dat er een wijziging is (bijvoorbeeld geen plek) en booking.com zoekt dan een ander hotel, vergelijkbaar met de eerste keuze. dit kun je weigeren (want niet zelf voor gekozen) en het geld (indien al betaald, is overigens altijd een reservering totdat hotel het heeft verrekend, staat ook als reservering in het account van de creditkaart) wordt teruggestort. bij meerkosten moet dit vervolgens ook betaald worden.
wij gingen destijds akkoord (kregen dit heel kort voor de reserveringsdatum door) maar eenmaal in het hotel waren wij niet tevreden, keken bijvoorbeeld via de begane grond recht op het parkeer terrein uit en het hotel lag ook op een niet door ons gewenste plek.
maar omdat wij al eerder akkoord waren gegaan was daar niets meer aan te doen, bovendien was er geen tijd meer om zelf een alternatief te zoeken en vinden.

sinds die tijd kijken wij altijd op de site van het hotel zelf en gebruiken we booking.com als zoekmachine. verrassend is overigens dat dit vaak nog goedkoper is. maar een annulering door een hotel levert voor jezelf ook een probleem op.