Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 18-11-2021 17:05:59
Elektronica & TV

Ziggo & mediabox

Om te beginnen: als u reageert op een gegeven antwoord is het handiger omdat via aanklikken in het vakje 'reactie'te doen dat rechts onder in beeld verschijnt. nu lijkt het ook een reactie op uw vraag en helaas heb ik, dat niet gezien hebbend u een + gegeven hetgeen dan onterecht is.  

zoals u zich zelf al afvraagt ben ik het met u eens dat ziggo niet eenzijdig een overeenkomst kan aanpassen binnen contractlooptijd. 
dat betekent dan dat indien u een andere mediabox zou moeten hebben om ongestoord te blijven kijken ziggo dat dan aan u dient te leveren zonder kosten en dus zonder aanpassing van het abonnement. tja, wat dan te doen: doe in ieder geval een melding hier van bij de acm https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer en wacht op de reactie van hen. iindien u het met deze handelwijze oneens blijft geef ik u in overweging om zo snel al het volgens de voorwaarden (contactduur) kan overstappen naar een andere provider die hetzelfde biedt en veelal ook nog goedkoper is dan ziggo.  de box die u noemt is wel is waar oud maar wat ziggo hier doet kan m.i. dus niet. eenzijdig wijzigen van de contractvoorwaarden. u zou zelfs dan een in gebreke stelling kunnen doen zie: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling" target="_blank">https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling 

u kunt met uw vraag ook nog terecht bij het juridisch loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl zie ook nog: vanaf zes maanden na het begin van het contract, kan je overstappen wanneer je wil. dankzij de telecom-wet van 2012 en de easy switch-procedure moet je dan geen verbrekingsvergoeding meer betalen. als je dit doet vóór die zes maanden verstreken zijn, moet je mogelijk wel een vergoeding betalen, maar niet meer dan het resterende abonnementsgeld.



https://www.aanbieders.be/telecom/dossiers/telecom-vergelijken/internetprovider-veranderen/#:~:text=vanaf%20zes%20maanden%20na%20het%20begin%20van%20het,betalen%2c%20maar%20niet%20meer%20dan%20het%20resterende%20abonnementsgeld." target="_blank">telecom - dossiers - telecom-vergelijken - ik wil ...