Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

BK
BK66 - 12-01-2022 16:16:31
Geldzaken & Recht

Bankrekeninggegevens verplicht op factuur

@sira, dank voor jouw antwoord. ook ik dacht dat een factuur verplicht de informatie van bank en rekeningnummer moest bevatten, maar dat blijkt niet het geval. zelfs de belastingdienst rept er niet over: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/internationaal/btw_voor_buitenlandse_ondernemers/btw_administratie/verplichte_gegevens_op_uw_factuur" target="_blank">verplichte gegevens op uw factuur (belastingdienst.nl)
dat vind ik dus echt merkwaardig.

@henk, dank ook voor jouw antwoord. het voorbeeld van de giro is om te laten zien dat als je volledig niet-digitaal wilt betalen, je dus bepaalde informatie nodig hebt om dat te kunnen doen.


ja, het kan via andermans telefoon gedaan worden maar in theorie moet iemand het dus geheel zelf kunnen doen op basis van, zoals je terecht aangeeft, het rekeningnummer. en daar wringt de schoen, dat willen ze niet geven, ze verwijzen standaard naar de qr-code.
we hebben de code trouwens gescand, maar daar verschijnt dan wel het rekeningnummer, maar bij navraag blijkt dat als je het dan zelf overmaakt (via overschrijving postkantoor, acceptgiro etc) dat het teruggestort wordt. er zit namelijk een betaalservicebedrijf tussen, je betaalt daar aan, en die organisatie betaalt het weer aan de uiteindelijk ontvangende partij.