Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 20-04-2022 10:17:37
Huishouden & Energie

Installatie instructie van liander?

Terugkoppeling:

zojuist heb ik twee telefoongesprekken gevoerd met medewerkers van klantenservice kleinverbruik van liander naar aanleiding van mijn vraagstelling in deze en ook de reacties van de onderaannemer. zijdens liander wordt helder aangegeven dat medewerkers die voor of namens liander meters komen vervangen niets te zoeken hebben in mijn woning, anders dan toeganng tot de meters en zij van de cv instrallatie moeten afblijven en vooral ook omdat dat geen eigendom van liander is.
in mijn situatie mag ik zelfs, nu de meter in een gemeenschappelijke ruimte, uitsluitend toegankelijk voor medebewoners, de toegang tot de woning zelf, waar de cv installatie is geplaatst, weigeren. de instructie die de onderaannemer gaf is daarme heel duidelijk niet door liander gesteld en daarmee niet alleen onbergrijpelijk maar zelfs volstrekt onjuist. 
 bij liander is dit nu als klacht opgepakt jegens de onderaannemer en ik zal binnen een week nog een terugkoppeling krijgen.

(frappant was dat ik vrijwel meteen na het eerste telefoongesprek vanochtend met liander de werkvooirbereidster van de onderaannemer aan de telefoon had die navroeg of ik wel toestemming gaf enb de meters niet gewisseld zouden worden indien ik toegang tot de cv zou blijven weigeren, sterker nog, zij stelde nadat ik stelde dat ik net de telefoon had neergelegd na een gesprek met een medewerker van liander, ik niet met liandr gebeld zou hebben maar met hun klantendienst. ergo, reden om opnieuw een telefoongesprek te hebben met een medewerker van liander die opnieuw de juistheid van mijn mening onderschreef en de klacht t.o.v. de onderaannemer aanvulde op het aspect van onkunde en hardnekkigheid).

(uiteraard zal ik de monteur die komt wel koffie aanbieden als dat zo uitkomt).