Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pe
pebk - 21-04-2022 16:33:07
Winkels & Webshops

Albert heijn: geen korting zonder bonuskaart maakt ons data-slaafjes

U bent vrij om korting te krijgen tegen een bepaalde prijs. een win-win zou je het kunnen noemen. een bedrijf geeft korting om klanten te trekken, niet omdat ze willen dat u goedkoper uit bent. het is geen liefdadigheid.

het feit dat er geen identiteit aan hoeft te worden gekoppeld kunt u ook gebruiken om het systeem dwars te zitten. als u een paar verschillende kaarten neemt en deze door elkaar gebruikt bent u moeilijker te volgen. als u deze ook nog eens met vrienden en familie ruilt met enige (on)regelmaat, dan maakt u het volgen nog lastiger. de winkel kan nog steeds met de data een groot deel van de analyses doen. worden er meer wortels gekocht als de cola in de aanbieding is. het zou maar zo kunnen.

let op dat voor het gebruik van de zelfscan, de bonuskaart ook gebruikt wordt. bij de eerste keer in een bepaalde winkel wordt er altijd gecontroleerd, daarna onregelmatig. geen ramp want u heeft netjes alles gescand, maar als u haast heeft kan het vervelend zijn.