Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

panter22
panter22 - 11-06-2022 19:31:15
Geldzaken & Recht

Geen garantie bij blokker

is het product binnen 1 jaar na aankoop kapot gegaan? dan ligt de bewijslast bij de verkoper. dat betekent dat de wet ervan uitgaat dat het product niet goed was. en dat het niet uw schuld is dat het kapot is. vindt de verkoper dat het wel uw schuld is? dan moet hij dat bewijzen. kan hij dat niet? dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product.


na 1 jaar bewijslast bij u

gaat het product na 1 jaar of langer kapot? dan draagt u zelf de bewijslast. dat betekent dat u zelf moet bewijzen dat het product niet goed is. en het dus niet door uw schuld kapot ging. kunt u dat niet bewijzen? dan moet u de reparatie zelf betalen en hebt u geen recht op een nieuw product.


 

let op

kocht u een product voor 27 april 2022? dan moet de verkoper de eerste 6 maanden bewijzen dat dit uw schuld is. na 6 maanden moet u het bewijzen.
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie