Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Infrastructurele wijziging woonverzekering

Zeer merkwaardig aangezien de wijziging niet door u is gedaan en de aanpassing daarmee is naar mijn mening de aanpassing/wijziging mogelijk op te vatten als eenzijdig wijzigen van vooerwaarden. hoe dan ook is het advies om een nieuwe verzekering af te sluiten zeer raadselachtig en dus merkwaardig.

u kunt deze kweetie voor advies voorleggen aan de ombudsman van http://www.kifid.nl" target="_blank">www.kifid.nl en zie o.a. dit (de tweede mogelijkheid doelt op inschakelen van rechtsbijstandsverzekeraar of rechter (deze bron https://www.rechtsbijstandsklachten.nl/blog/klachten-rechter-ombudsman-en-kifid/#:~:text=het%20kifid%20bestaat%20uit%20de%20ombudsman%20en%20de,procedure%20bij%20de%20geschillencommissie%20van%20het%20kifid%20instellen." target="_blank">https://www.rechtsbijstandsklachten.nl/blog/klachten-rechter-ombudsman-en-kifid)
kifid & ombudsman

de tweede mogelijkheid is een klacht in te dienen bij het klachteninstituut financiële dienstverlening (kifid). bij het kifid kunnen consumenten terecht met hun klachten over o.a. banken en verzekeraars, waaronder rechtsbijstandverzekeraars. het kifid bestaat uit de ombudsman en de geschillencommissie. de klacht van verzekerde komt eerst terecht bij de ombudsman. mocht bemiddeling van de ombudsman het probleem met de rechtsbijstand verzekering niet hebben opgelost, dan kan de verzekerde binnen drie maanden een procedure bij de geschillencommissie van het kifid instellen. de procedure bij de geschillencommissie van het kifid is onderworpen aan reglementen en heeft de vorm van een bindend advies. er zal aan u wel gevraagd worden om een voor u nadelige schriftelijke reactie op uw klacht bij cb en is het zinnig om het advies van @sira eerst op te volgen. u kunt evenwel ook meteen de ombudsman van kifid benaderen.