Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

heremietkreeft
heremietkreeft - 30-08-2022 19:09:21
Winkels & Webshops

Roermond fashion outlet

Ubent niet de eerste en enige die dit probleem heeft. er is al een veelheid van vragen en antwoorden op soortgelijke kwesties. 

ik geef u zo een veelheid van info die al is gegeven en omdat mijn vrouw ook een soortgelijke revaring had met een webwinkel in belgië maar niet vooraf had betaald: na heel veel moeite is de nota van klarna ingetrokken. de terugzendkosten bedrogen € 39,50 en bij aflevering door mij werd gesteld door de medewerker van het postagenschap: u bent niet de eerste en enige die iets terugzend naadr hetr aangegeven adres in china. 
u heeft kennelijk vooraf wel betaald en dan zult u moeten procedrene om het terug te ontvangen hetgeen u waarschijnlijk veel meer kan kan gaan kosten en qua verzendkosten is het in ieder geval zo dat u die niet terug zult ontvangen. dan de veelheid van al aanwezige info: 


ik kan hier verder helaas niet veel anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.


 


zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=kassa&utm_content=kassa%20zondagbrief" target="_blank">https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=kassa&utm_content=kassa%20zondagbrief

zie verder acm 
http://www.consuwijzer.nl/" target="_blank">www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/" target="_blank">https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang. 


 


en zie verder voor nog meer info o.a.:


https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/verkopen-aan-consumenten/bedenktijd-wanneer-niet-wanneer-wel" target="_blank">bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | acm.nl


 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop-of-nep-shop#:~:text=%20je%20kunt%20op%20twee%20manieren%20eenvoudig%20controleren,meestal%20kun%20je%20het%20logo%20vinden...%20more%20" target="_blank">https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen?mt=2e743c0d124aedd6883b788b4e7aa1cb985f34e03700cf6143bdefd5cc7a478c&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=pol-2019-11-21&utm_content=pol-2019-11-21&utm_term=" target="_blank">https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- 


 


https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html" target="_blank">bekende malafide handelspartijen | politie.nl    (reden om dit te melden bij de politie indien dit nog niet in dit dossier bekend is)i


 


onsumentenbond en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat%20" target="_blank">https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen" target="_blank">bestellen in china: let op de valkuilen | plusonline


 


https://www.consumentenbond.nl/online-kopen" target="_blank">online kopen: zo shop je veilig online | consumentenbond en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.


 


u zou op basis van deze info kunnen overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/" target="_blank">https://www.klachtenkompas.nl/ van de consumentenbond en bij http://www.consuwijzer.nl/" target="_blank">www.consuwijzer.nl van de acm. indien u wel heeft betaald en het vermoeden heeft dat u wordt/bent opgelicht zou u ook een melding kunnen doen bij de politie maar die zal m.i. niet meer kunnen doen dan nagaan of dit al in het hiervoor genoemde dossier is vermeld. qua eventuele aangifte zal er geen prioriteit aan worden gegeven, ook al gelet op de veelheid van waarschuwingen.

een ingebreke stelling doen is m.i echter ook niet zinvol omdat dat dan toch zou betekeken dat een dergelijk verzoek richting china ook m.i. volstrekt zinloos zal zijn en u dan zelfs de kosten van het aangetekend naar china verzenden van een dergelijke brief kwijt bent. dat tenzij u wel degelijk toch over een adres in roermond zou kunnen beschikken maar uit  ook al gegeven reactie(s) blijkt dat dat er niet is en ook geen kvk inschrijving.