Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
harrybre - 14-11-2022 15:09:12
Garantie & Verzekeringen

Zorg verzekeraars vergelijken

Gewoon bij wat verschillende vergelijkingssites uw wensen invullen, en dan de interessantsstren zelf rechtstreeks benaderen.
zo geweldig veel verschillen de aanbieders niet. deze heeft hier een  ' extra, de andere weer een , .

en die "speciale" voorzieningen: ga eens rekenen.... tandartsverzekering kost bijv sowieso € 125, en je krijgt max € 175 terug. dus voor een raam van € 50 gok je dan. en heb je eens een jaar mazzel, met slechts € 65 (omdat veel het jaar ervoor al gedaan is, of het volgend jaar pas opvalt) heb je dat jaar te veel verzekerd.

en als laatste: hoe eerlijk is je zorgverzekeraar ? 
in 2010 met een verwijzing naar een neuroloog, gevraagd - gezien de wachttijden in nl ( 8 weken) - of dat ook in bangkok ( wachttijd 45 minuten) mocht, waar ik was voor een maand. "geen probleem, daar voorschieten, hier declareren": was het e-mail antwoord van vgz. tot de factuur kwam. niet leesbaar ( want stond als voor een goed internationaal zhs - één van de top-10 medische bestemmingen ter wereld ! ) in de landstaal thais en.. engels. daarna: niet gespecificeerd genoeg ( tot een naald van thb 5 = /40 = € 1,25 stond erop). uiteindelijk: ondoelmatige zorg. en dat van een specialist, die wereldwijd, van sydney tot chicago en herne (d) zijn opleidingsplaats, demo's gaf over nieuwe ontwikkelingen op zijn vakgebied.
met de thaise gegevens uiteindelijk in brasschaat (vgz-contract zhs) geopereerd. tussen 2 operaties thuis "geparkeerd" voor 6 weken ipv in het zhs blijven. nadrukkelijk op de ziel gebrand: "u mag niet zitten !". bij het eten: 2-3 min, en op de toilet ook, maar verder: plat in bed, zelfs geen kussen. declaratie a € 186,30 werd door vgz afgewezen, want... (die idioot van een witjas) had rolstoelvervoer aan moeten vragen. dat je in een stoel juist zitten moest, mij verboden, was duidelijk een intelectuele stap te hoog voor vgz, zelfs na diverse protesten. declaratie was exact als volgens hun eigen verzekeringsvoorwaarden.
uiteindelijk door mijn zoon - en advocaat - opgelost met een concept-dagvaarding voor de hele raad v bestuur van vgz. binnen 24 u daarna mijn geld.