Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Wi
Witte072 - 02-12-2022 10:35:06
Huishouden & Energie

Budgetenergie keert 190 euro niet uit. mag dat?

Ik heb hetzelfde probleem met budgetenergie. gisteren en vandaag met ze gebeld en te horen gekregen dat ik te laat ben met reageren. ik had een mail moeten ontvangen en op de site stond dat, als je de mail niet hebt ontvangen, je contact op moet nemen. blijkt dat de woonfunctie niet is aangevinkt in het systeem en dat daardoor budgetenergie de compensatie niet voor mijn adres kon aanvragen en dus ook niet ontvangen heeft om door te betalen. dit kan achteraf niet meer worden gecorrigeerd omdat ik na 28 november heb gereageerd. ze erkenen dat het een fout van budgetenergie is maar dat ze verder niets kunnen doen...
vervolgens contact opgenomen met rijksoverheid, deze verwijzen me naar consuwijzer. contact opgenomen met consuwijzer en daar vonden ze het ook een raar verhaal. in de leveringsvoorwaarden van juni (dus op 1 nov. klant) staat dat ik kleinverbruiker ben en de datum van 28 november is nergens op gebaseerd. consuwijzer heeft de melding vastgelegd. advies is om uiteindelijk het juridisch loket in te schakelen als er verder geen reactie komt van budgetenergie.

in mijn ogen is het de omgekeerde wereld, budgetenergie maakt een duidelijke fout welke ze ook erkennen en vervolgens moet ik hemel en aarde gaan bewegen om iets te krijgen waar ik recht op heb. ik had moeten reageren omdat ik geen mail heb gehad terwijl overal is verkondigd dat je zelf geen actie hoeft te ondernemen. ik had dus elke dag de site van budgetenergie in de gaten moeten houden. uiteindelijk  wel een dame bij budgetenergie gesproken die begrip toonde en het intern nog wel wilde aankaarten en in geval het geheel op de mail wil zetten zodat ik hiermee verdere stappen kan ondernemen. verbaas me erover dat een fout van een ander uiteindelijk mijn probleem is geworden.