Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 24-01-2023 09:31:23
Winkels & Webshops

Mediamarkt liegt en bedriegt consument. retour naar hun antwoordnummer kwijt

Hallo arjan-nooit bestellen mediamrkt , 


verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid

om te beginnen: niet de ontvanger maar de verzender van een poststuk is degene die een overeenkomst heeft met de bezorgdienst. de verzender heeft het immers gefrankeerd, en de bezorgdienst de opdracht tot verzending gegeven.


de bezorgdienst is vervolgens verantwoordelijk voor de afhandeling hiervan. dat wil echter niet per definitie zeggen dat je eventuele schade die ontstaat door het kwijtraken ervan, kunt verhalen op die bezorgdienst.


is je poststuk 'gewoon' verstuurd, dus niet aangetekend? dan is de bezorgdienst niet aansprakelijk voor het kwijtraken ervan. dit staat doorgaans ook vermeld in de algemene voorwaarden.


in het geval van een aangetekende zending is het postbedrijf wel aansprakelijk, zij het in beperkte mate:



voor een brief die aangetekend verstuurd is, is de aansprakelijkheid beperkt tot 50 euro.
voor een pakket dat aangetekend verstuurd is, is de aansprakelijkheid beperkt tot 500 euro.

met andere woorden: als je aangetekende brief of pakket kwijtraakt in de post, kun je daar maximaal 50, respectievelijk 500 euro voor vergoed krijgen. voor een zending met een hogere waarde is het dan ook wellicht verstandig om te kiezen voor een verzekerde verzending. 

voorbeeldbrief , klaag als verzender . 

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/poststuk-kwijtgeraakt-klaag-als-verzender/" target="_blank">https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/poststuk-kwijtgeraakt-klaag-als-verzender/