Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ge
geart.bos - 27-01-2023 12:46:19
Huishouden & Energie

Energie meter

In 2015 plaatsten wij zonnepanelen en drie weken later stond er iemand namens de netbeheerder op de stoep met een nieuwe slimme meter. ik heb geweigerd deze te laten plaatsen. er werd gedreigd met afsluiting, ik heb daar niet op gereageerd. ondertussen is er nog drie keer een poging gedaan een nieuwe meter te plaatsen. niet dus! de monteur kreeg koffie en mocht daarna onverrichte zaken vertrekken, febr. '22 de laatste poging tot nu toe, de meter zou afgekeurd zijn alleen om het feit dat hij ouder was dan 25 jaar. dit gold dus voor zowel de gas alsook voor de draaischijfmeter. de monteur weer heen gezonden zonder dat de meters geplaatst werden. weer een dreigmail van liander. ik heb ze toen geschreven dat ze mijn meters mochten controleren en kalibreren. daar werdt niet op in gegaan, maar kreeg ik de vraag of ik akkoord zou gaan met alleen het vernieuwen van de gas meter. daar had ik geen problemen mee en zo stond dezelfde monteur een paar weken later weer bij ons op de stoep met een brede grijns op zijn gezicht. "u hebt groot gelijk" kreeg ik van hem te horen. voor de statistieken, wij wekken nagenoeg al onze gebruikte stroom op, vorig jaar leverde ik 400 kwh terug aan het net. hiervoor kreeg ik €0,08 per kwh terug. dus, ook mijn vraag hoezo is een slimme meter beter en voordeliger. niet eerder dan het verplicht wordt komt er bij ons een nieuwe meter!