Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

vg
vg1971 - 27-01-2023 16:02:46
Huishouden & Energie

Energie meter

 4,5 jaar geleden kreeg ik een brief van de netwerkbeheerder met de mededeling dat er binnenkort een nieuwe, slimme meter bij mij werd geïnstalleerd. destijds waren er wél nog veel klachten over de onbetrouwbaarheid daarvan; hoofdreden voor mij om er geen te willen, naast natuurlijk het verspillingsaspect. ook zou een slimme meter niet in de bestaande ombouw voor de groepenkast en elektriciteitsmeter passen (gas- en watermeter zitten, apart van elkaar, elders). de enige (ongeschikte) plek zou zijn in de gang tegen de wand boven de verwarming, waar de voordeur naar toe opent. enfin, ik belde enexis om me hiervoor te bedanken/af te melden. wel zo netjes zou je denken (geen zinloze verdere contactpogingen), maar een aanvankelijk erg dwingend, onaangenaam telefoongesprek van 3 kwartier was het gevolg. daarna draaide de man bij en gaf hij me uiteindelijk gelijk. met mijn al zeer zuinige verbruik verviel het bespaarargument (door beter inzicht daarin door de slimme meter) en ook is plaatsing niet verplicht, zolang de oude (analoge) nog naar behoren werkt. toch werd dit herhaaldelijk beweerd om druk uit te oefenen. het is voornamelijk in hun eigen belang namelijk, dat er inzicht is in vraag & aanbod (piektijden) én klanten niet meer gevraagd hoeft te worden hun meterstanden door te geven. bijgevolg verviel per 1 juli 2021 wel mijn dal- en normaal tarief, maar die verschilden toch al niet meer zoveel.


ik heb echter géén zonnepanelen! ...