Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Garantie smartphone blijkt ineens valschade en defect scherm

Voor u is het nadeel dat uy het toestel niet verzekerd heeft verzonden maar mogelijk kunt u wel bewijzen (middels bijv. getiuigenverklaring, dat het toestel met intact beeldscherm en goed ingepakt is verzonden. helaas komt het wel vaker voor dat men een smoes bedenkt om te ontkomen aan de wettelijke garatieregeling hoewel het ook best zo kan zijn dat het toestel tijdens het transport van terugzenden is beschadigd.

zie eventueel ook nog dit: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten" target="_blank">https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product" target="_blank">https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product en voor de wettelijke onderbouwing:

 


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/17.html


 


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html" target="_blank">www.wetboek-online.nl/wet/bw7/18.html


 


http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html" target="_blank">http://www.wetboek-online.nl/wet/bw7/20.html   en evt verder t/m art 25


 


u kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/" target="_blank">https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/" target="_blank">https://www.klachtenkompas.nl/ van de consumentenbond en bij http://www.consuwijzer.nl/" target="_blank">www.consuwijzer.nl van de acm.   


dat er in nederland geen gecertificeerd reparatiecentrum is is niet uw probleem. u kunt indien u nader bewijs heeft besimpel in gebreke stellen wegens niet naleven van de wet. het is wel jammer dat het nu de aankjoop landger dan 6 maanden is geleden het aan u is om het bewijs te leveren dat ik al noemde. hoewel het resultaat mogelijk toch teleutstrelleng kan zijn kan het zenden van een ingebrekestelling hetgeen u ca. € 10,00 aan porto kost, aangetekend, geldt hier 'niet geschoten, altijd mis'.