Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

marita5
marita5 - 18-03-2023 15:39:30
Auto & Vervoer

Amslod verschuilt zich achter garantievoorwaarden!

Hallo robbie bakker , 


welke kosten vallen binnen uw amslod garantie

het is belangrijk, indien u aanspraak op garantie wilt maken contact met ons opneemt. dit kan bij voorkeur via het formulier https://amslod.nl/garantie-aanvraag/" target="_blank">garantie aanvragen


3 jaar aan huis garantie

voor alle amslod-fietsen (aangeschaft na 1 november 2018), geldt een garantietermijn van zes jaar op het frame van de e-bike. voor de launch edition e-bikes geldt op alle overige onderdelen (inclusief accu’s, kleurenbeeldschermen en elektromotoren) een garantietermijn van drie jaar. uitgezonderd van garantie zijn slijtageonderdelen (zoals de banden en de ketting). voor verdere garantievoorwaarden verwijzen wij naar onze https://amslod.nl/algemene-voorwaarden/" target="_blank">algemene voorwaarden. deze bepalingen gelden uitsluitend voor de eerste eigenaar. amslod beoordeelt uiteindelijk of de reparatie onder garantie gedaan kan worden. alvorens u een reparatie onder garantie elders wilt laten uitvoeren, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice.



de voorwaarden : , 

artikel 9. conformiteit, keuren en garantie

 


9.1 amslod staat ervoor in dat het geleverde product voldoet aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

 


9.2 de klant is verplicht terstond bij ontvangst te (laten) onderzoeken of het geleverde product aan de overeenkomst beantwoordt en, desgevraagd, een verklaring te ondertekenen omtrent de staat waarin het product is ontvangen.

 


9.3 gebreken aan het product die aantoonbaar op een materiaal en/of productiefout terug te voeren zijn, worden door amslod kosteloos hersteld, indien de gebreken tijdig na constatering ervan bij amslod worden gemeld.

 


9.4 de looptijd van de garantie op accessoires verschilt per product. de looptijd van de garantie staat in de productomschrijving van het accessoire op de website.

 


9.5 tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, gelden voor geleverde nieuwe fietsen de volgende garanties: 6 jaar op het frame, 2 jaar op de voorvork (met vering), 2 jaar op het aandrijfsysteem, 2 jaar op het accupakket (mits voldaan aan de bewaar-, gebruik- en laadinstructies), 2 jaar op de bedieningsunit en 2 jaar op alle overige onderdelen uitgezonderd die aan slijtage onderhevig zijn.

 


9.6 op de modellen 2019 met 43 volt accu die zijn aangeschaft na 1 november 2018 geldt naast de garantietermijn van 6 jaar op het frame een garantietermijn van 3 jaar op de rest van de fiets, met uitzondering van onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn.

 


9.7 onder onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, vallen o.a.: banden, zadel, ketting, kettingbladen, tandwielen, kabels, pedalen en remblokken.

 


9.8 voor de 43 volt accu met 600 wattuur capaciteit geldt de volgende garantie: a. 0-6 maanden en tot 50 laadcycli (aantal keren opladen van de accu met 100% capaciteit) bij conditie minder dan 90%: vervangen nieuwe accu; b. 6 tot 18 maanden en tot 250 laadcycli bij conditie minder dan 80%: gratis reparatie naar 80% capaciteit; c. 18 tot 36 maanden en tot 500 laadcycli en bij conditie minder dan 60%: gratis reparatie naar 60% capaciteit. het computersysteem in de fiets telt automatisch het aantal laadcycli.

 


9.9 de beslissing of een bepaald onderdeel van de fiets onder de garantie valt, ligt bij amslod.

 


9.10 indien de garantieclaim m.b.t een fiets door amslod wordt aanvaard, dan zal een onderdeel aan huis of door een servicepartner van amslod vervangen of gerepareerd worden. onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn worden aan de klant in rekening gebracht.

 


9.11 de garanties zoals omschreven in artikel 9.5, 9.6 en 9.8 vangen aan op het moment van levering van de fiets.

 


9.12 de garanties zoals omschreven in artikel 9.5, 9.6 en 9.8 zijn persoonlijk, niet overdraagbaar en vervallen bij eigendomsoverdracht van de fiets.

 


9.13 de garantieclaim wordt door amslod niet geaccepteerd indien gebreken aan het product zijn veroorzaakt door: a. normale slijtage; b. het door de klant niet (voldoende) zorgdragen voor juist en regelmatig onderhoud conform de geldende voorschriften, een exemplaar daarvan is aan de klant bij aflevering overhandigd; c. scherpe voorwerpen, huisdieren, ongevallen of slippen; d. van buitenkomende omstandigheden zoals: natuurrampen, ontploffingen, terrorisme, reinigingsmiddelen, water, vuilophoping, aardverschuivingen, overstromingen, weersomstandigheden, wegomstandigheden, strooizout en steenslag; e. gebruik van het product in strijd met het doel waarvoor het product gebouwd of vervaardigd is, met de gebruiksinstructies of met de gebruikshandleiding en de technische specificaties; f. reparaties of ingrepen uitgevoerd door personen die door amslod daartoe niet schriftelijk zijn aangewezen.

 


9.14 onder de garantie valt niet het vergoeden van kosten voor vervangend vervoer, van reiskosten of van de kosten voor het verplaatsen van de fiets naar de werkplaats waar de reparatiewerkzaamheden worden uitgevoerd en voor het versturen van onderdelen. amslod kan hiervoor kosten in rekening brengen.

 


9.15 indien de klant gebreken aan het product zonder de voorafgaande toestemming van amslod door een derde laat repareren, dan worden de kosten hiervan niet door amslod vergoed.

 


9.16 het uitvoeren van herstelwerkzaamheden verlengt de garantieperiode niet.

 


9.17 een beroep op de garantie dient schriftelijk, per mail of via het garantie aanvraagformulier op de website, zie https://amslod.nl/garantie-aanvraag/, te geschieden tegen overlegging van het aankoopbewijs, indien mogelijk van foto’s van het gebrek en van de overige gevraagde gegevens.

 


9.18 indien een beroep op service voor onderhoud/reparatie wordt gedaan welke niet valt onder de garantievoorwaarden zoals hierboven omschreven, dan zullen de kosten hiervan aan de klant in rekening worden gebracht. de klant wordt geadviseerd goede notie te nemen van de gebruikshandleiding om onnodige kosten te voorkomen. elke opdracht aan een derde, anders dan door amslod geaccordeerde garantie werkzaamheden, valt uitdrukkelijk buiten de verantwoordelijkheid van amslod.

 


9.19 de klant heeft de plicht schade aan het product te beperken en heeft, indien nodig, de bewijsplicht.

 


9.20 een verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover amslod kan doen gelden .