Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 15-02-2006 15:17:35
Computers & Telefonie

Contract laten verbreken?? kpn

inderdaad een typefout: er zijn geen instellingen voor je toestel te krijgen (sorry...)


de kans dat je onder je contract uit kunt komen durf ik niet in te schatten. kpn kan zich op het standpunt stellen dat het door jou gebruikte toestel uiteindelijk niet hun probleem is, waar ze nog niet eens ongelijk in zouden hebben. de winkel kan het tegenovergestelde standpunt in nemen (niet hun probleem) en heeft daar ook een punt mee. daarnaast hebben ze je een oplossing aangeboden (zoek een ander toestel uit), waarmee ze zich correct hebben gedragen. dat jij geen ander toestel kunt vinden wat je wil hebben is, heel hard omschreven, natuurlijk niet hun probleem.


ik zou, als ik jou was, toch maar betalen. nogmaals, als ze fout zitten wordt dat netjes verrekend met de volgende factuur! en een hele factuur achterhouden omdat je een deel van de factuur bestrijdt mag sowieso niet, dus op dat punt ga je hoe kan ook nat als je niet in ieder geval een het deel van de factuur waar geen discussie over is betaald. de rest van de factuur moet je in dat geval betwisten, bij voorkeur middels een aangetekende brief.


als je niet betaalt, haal je je veel meer ellende op de hals dan je je nu voor kunt stellen. je krijgt een factuur van vele honderden euro's en de kans is erg groot dat je die uiteindelijk nog moet betalen ook. het feit dat je op een zwarte lijst komt is op dat moment echt het kleinste probleem wat je zult krijgen, dus wat je ook doet, voorkom dat! betaal in ieder geval het deel waar geen discussie over bestaat (en klaag schriftelijk, aangetekend).


je bent momenteel uiteindelijk afhankelijk van de coulance van kpn om onder je contract uit te komen. of je zult toch genoegen moeten nemen met een ander toestel (mits het aanbod van de winkel nog staat, hoe oud is dat aanbod?) danwel een engelstalige qtek (9100, vermoedelijk?) of wellicht even afwachten of er nog een nederlandstalige versie van komt.