Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

pa
pascalw - 07-08-2007 13:07:24
Computers & Telefonie

Torenhoge rekening mobiel internet buitenland

deel 2:


ik check altijd mijn rekening online via http://www.kpn.nl/" rel=nofollow>www.kpn.nl en zag in de lijst in mijn telefoon toen staan kpn mobile dit was mij nog niet eerder opgevallen en dacht misschien is dit makkelijker om je rekening te bekijken. ik zag toen iets staan zoals mobiele internet kosten. ik heb hier toen op geklikt en toen stortte mijn hele wereld in. hier stond toen dat “de tot nu toe gemaakte kosten € 4200,- zijn“. de meneer van kpn aan de telefoon zei gelijk dat het niet zo’n bedrag was maar het ging om €1632,-. nou ook dit is een bedrag is voor niemand te betalen, als ik wist dat ik in het buitenland niet onbeperkt kon internetten, had ik dit natuurlijk nooit gedaan. dan had ik wel een internetcafé opgezocht dat is altijd vele malen goedkoper. maar goed ik wist dit niet en dacht zo kan ik wel even kijken op een paar websites heb ik het internet op mijn mobiel in ieder geval niet voor niets genomen. de meneer van kpn zei ook al van dat zijn bedragen die voor de meeste mensen niet te betalen zijn. de man van kpn zei mij dat ik een klacht in moest dienen per brief over de informatie die ik gekregen had bij het aanschaffen van mijn telefoon en dit heb ik ook gedaan. ik zeg ook eerlijk: ik hoef nooit van dat soort dingen omdat ik dat toch niet gebruik. ik heb de nokia n95 gekocht omdat er een 5 miljoen mega pixel camera op zat en ik graag fotografeer, maar niet altijd mijn camera bij me heb. dit was dan een leuke telefoon waar dit dus mee kan en mijn telefoon heb ik altijd bij me en de mevrouw van kpn zei ook tegen mij over dat onbeperkt internetten dus ik dacht dat is mooi meegenomen.
in de brochure van de telefoon staat ook “betaalbaar voor iedereen”, en “internet op je mobiel is niet duur, je betaalt verkeerskosten voor de info die je binnenhaalt en niet voor de tijdsduur”. dit verhaal las ik trouwens ook pas achteraf maar goed dit even ter zijde. als je dit toch leest in zo’n brochure (met in je achterhoofd dat je onbeperkt kan internetten zoals die mevrouw van kpn vertelde), dan ga je er toch vanuit dat het veilig is wat je doet en dat je dan niet zo’n torren hoge rekening krijgt.als ik dit vooraf had geweten had ik het nooit gebruikt. de man zei ook van “u bent niet de enige waar dit verhaal vandaan komt, dus het is verstandig om nu meteen een klacht brief te schijven naar kpn”.