Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ko
kompalaya - 23-01-2009 13:49:38
Auto & Vervoer

Pakket zoek geraakt bij tnt

Gerard,

als je goed is heb je ook een barcode van de zending. hiermee kan je op de site van de tnt zelf kijken wat de status is van het pakket. als hij echt vermist is dan zal je daar niet echt veel mee opschieten.  alle pakketen die je verstuurd naar het buitenland  (eps) zijn volgens mij automatisch verzekert tot 500 euro.

over het algemeen starten bij vermissing direct een onderzoek op en krijgt de klant een zogenaamt ticketnummer.

een grote kans bestaat dat het pakket niet af te leveren was door onvolledig adres, geen geld bij rembourssement, niet leesbaar van het adres of zoiets dergelijks. in zo'n geval komt het pakket weer retour naar de afzender. het hele traject moet dan weer in omgekeerde volgorde afgelegt worden. heel soms blijft zo'n pakketje ergens op een postkantoor leggen. ik weet niet wat er gebeurd met pakketten die niet afgeleverd worden als de klant niet thuis is. over het algeemen gaat hij dan naar het dichtsbijzijnde postkantooor waar hij dan opgehaald kan worden. ik weet niet of dat ook gebeurd met eps pakketten.

echt zoek raakt een pakketje bijna nooit.