Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kroonmeester
kroonmeester - 09-04-2009 02:56:25
Geldzaken & Recht

Klacht over kpn winkel

"ik ben helemaal klaar met kpn en koop daar geen produkten meer als ik b.v. bij bcc of de block iets koop en het bevalt niet krijg je gewoon je geld terug zoals het hoort"


een misvatting van u, dat u producten zondermeer terug kan geven bij de detaillist om dat het u niet beviel. volgens het burgerlijk wetboek (b.w.) is koop een overeenkomst tussen partijen. koop=koop! de detaillist kan afwijkende - redelijke beding(en) - opstellen jegens de koper. ruilen is geen recht noch plicht van de detaillist! teruggave van geld is geen recht noch plicht van de detaillist! coulance(s) - gunst(en) - van de detaillist kunnen zijn: ruilen, tegoedbon of geld teruggeven. hygiënische artikelen zijn sowieso van ruiling noch terugneming uitgesloten.


u hebt  met 'pin' of per 'creditcard' bij een kpn betaald? dan gaat 'pin' terugbetaling via de bank of betaalrekening, de 'creditcard' wordt gecrediteerd via de 'creditcardoverzicht'.


kortom: u moet zich voor de koop van een product zich vergewisse van de 'algemene leveringsvoorwaarden' van de detaillist, vraag er naar of kijk hiernaar bij de kassa.