Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
hanjac - 22-05-2009 14:14:50
Computers & Telefonie

Kapot scherm

hallo,


volgens de wet is garantie allemaal goed geregeld en wel voor de koper/consument.


in de leveringsvoorwaarden van mycom mogen geen beperkende zaken staan want die gelden gewoon niet !!!!


de verantwoordelijke is de verkoper, dus mycom, en niemand anders, immers u heeft een koop/verkoop overeenkomst met mycom en wat hij met het apparaat doet, al sturen ze het naar de maan, doet niet terzake. uw enige aanspreekpunt is dus mycom.


blijkt echter dat er schade van buitenaf is ontstaan dan valt dat uiteraard niet onder de garantie.


wie eist bewijst, dus als mycom zegt dat de schade van buitenaf is ontstaan dan zullen zij dat moeten bewijzen !!


laat het er niet bij zitten en stuur mycom een ( aangetekende) brief waarin u vermeldt dat mycom, binnen de garantietermijn, een schade "door eigen gebrek" gewoon onder de garantie valt, en stel een termijn waarbinnen de schade dient te worden hersteld.


als mycom dan niet aan haar verplichting !!! voldoet, laat u het apparaat elders repareren en zal mycom de kosten daarvan dienen te betalen.


ook kunt u even een gesprekje ( vaak kosteloos) aanvragen bij een wetswinkel of advocaat die u haarfijn zal uitleggen hoe e.e.a. in elkaar steekt.


mocht u een negatief antwoord krijgen, stuur ze wederom een (aangetekende) brief waarin u vermeld dat u dit geschil aan de rechter zal voorleggen en als u dat wint, en dat lijkt mij niet onwaarschijnlijk kunt u ( al in de eis) alle kosten die u hebt gemaakt, dus ook het aangetekend versturen van brieven, in het vonnis laten meenemen.


dat hp, zoals veelal moeilijk doet is jammer voor mycom, maar dan leveren ze maar een nieuw apparaat.


kijk ook op internet naar wettelijke garantie voor consumenten, of iets dergelijks, maak een copie en doe deze bij de brief.


nogmaals: gewoon doorzetten en het er niet bij laten zitten, ze denken vaak dat ze met een stel debielen te maken hebben die er toch niets van zouden weten zodat zij er dus onderuit kunnen komen.


slechte recalme voor dit bedrijf !!


succes,


hans